cz   en

BLOG JIŘÍHO DVOŘÁKA

 

 “Než mít mrtvý firemní FB profil, tak to raději nemít žádný."


« zpět na seznam článků
Co voliči od politiků nikdy neuslyší a je potřeba, aby slyšeli

Co voliči od politiků nikdy neuslyší a je potřeba, aby slyšeli

Volby jsou za rohem.  Kampaně mocně finišují.  Politici se předhání ve slibech.  Volič se sebevědomě „prochází“ Prahou.  Na každém rohu je mu uctivě nabízen leták.  Někde se rozdávají koblihy, jinde se podává káva.  Kandidáti v terénu se na voliče usmívají a jsou připraveni k popovídání si různých tématech, která mohou voliče trápit.  Volič si musí připadat jako král.  Napsáno neslušně, všichni kandidáti lezou voličovi do zadku.

Jaká je ale pravda, kterou volič nikdy neuslyší?

Voliči, jseš tupec!

A protože jsi opravdu objektivně tupec, musíme dělat tyto kampaně.  Musíme platit billboardy.  Musíme se ti vnucovat.

Úplně nejsměšnější lež, která pokaždé zaznívá v debatách jsou věty typu: volič ví nejlépe, voliči to spočítají, voliči to vidí.

Volič nevidí nic, volič nic nechápe, volič je tupec!

Proč to mohu takto napsat?  Protože se vsadím, že na níže uvedené otázky, na které by měl každý inteligentní volič správně odpovědět, protože bez jejich znalosti se nemůže ve volbách nikdy správně rozhodnout, by ve skutečnosti správně odpovědělo jen pár procent lidí.

Otázky A

  1. Co je to hrubý domácí produkt?
  2. Jaký je rozdíl mezi čistou mzdou, hrubou mzdou a super hrubou mzdou?
  3. Jaký je principiální rozdíl mezi levicí a pravicí?
  4. Jakou souvislost má hrubý domácí produkt a státní rozpočet?
  5. Jaká je hrubá struktura posledního státního rozpočtu (% sociální výdaje, % investice, % platy státním zaměstnancům)

Bez znalosti výše uvedeného se nemůže nikdo správně rozhodovat jak volit, protože vůbec nechápe o čem politika je.

Další oblast, která je samozřejmě úplně voliči nedotčená je analýza kandidátek.  A stačí jednoduché googlování.  Stačí se podívat na lídra plus dalších pět lidí na kandidátce kterou mohu volit.  Ke každému člověku na kandidátce se musí přistupovat tak, že se sám sebe ptám,

Otázky B

  1. Je tohle člověk, kterému bych svěřil své celoživotní úspory, aby mi je spravoval?   
  2. Je tohle člověk, který v případě katastrofy dokáže fungovat jako krizový manažer?
  3. Je tohle člověk, za které bych se styděl, kdyby někde vystupoval mým jménem?
  4. Je tohle člověk, který dokáže věci vysvětlovat?
  5. Je tohle člověk, který alespoň něco dokázal mimo politiku?
  6. Je tohle člověk, který to co slíbil splnil?
  7. Je tohle člověk, který je názorově konzistentní?

Kdyby volič k výše uvedeným otázkám přistupoval opravdu zodpovědně, nebylo by potřeba žádných kampaní.  Proč?

 

Protože po zaregistrování stran do voleb, by volič na stránkách www.volby.cz zjistil, které strany kandidují.  Podíval by se na jejich stránky a přečetl by si program.  Tím by volič hned pochopil, jak moc sedí s jeho životním postojem (Otázky A).

Následně by volič z úženého okruhu stran, které dle programu přícházejí v úvahu, prošel jejich kandidátky (Otázky B).

V případě nějakých nejasností si připravil vlastní otázky a ty zaslal straně, kandidátům přímo.

Jenomže vzhledem k tomu, že na Otázky A 95% voličů správně neodpoví a Otázky B 95% ignoruje, musí strany dělat adekvátní předvolební kampaně.  Co znamená adekvátní.  Jsou to kampaně, které zcela správně vychází z toho, že před sebou mají stádo tupých líných voličů.

A proto ty koblihy, a proto ty kávy, a proto ty bílé košile, a proto ty letáčky, a proto ty.......


 
 


« zpět na seznam článků